ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

אז איך אתם בוחרים ביטוח רכב?

מרץ 31, 2022

אנחנו לא יודעים מה אתכם, אבל מאיפה שאנחנו מסתכלים על זה, ביטוח רכב הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר. הישראלים אוהבים לנהוג, ואוהבים רכבים, וכמובן – שונאים פקקים. המציאות בכבישי הארץ היא שיש הרבה פקקים, הרבה מאוד רכבים, כולל רכבי יוקרה, ולצערנו הרבה מאוד תאונות.

אם יש מדינה שבה החשיבות של ביטוח רכב איכותי גבוהה במיוחד, זו מדינת ישראל, ואם יש אנשים שצריכים לשקול טוב את פרטי הביטוח לרכב שלהם, זה אנחנו, הישראלים. הרכבים פה יושבים תחת מיסוי כבד, והמחירים בהתאם. אנחנו קונים רכבים ביוקר, וכל תאונה או תקלה עולה לא מעט. אז ברור שחייבים ביטוח טוב לרכב שלנו.

לבחור ביטוח רכב נכון:

יש באמת הרבה חברות שמציעות ביטוחי רכב, וסוכני ביטוח עומדים מול אינספור הצעות והזדמנויות. אתם, כצרכנים, חייבים להיות נבונים, ולבחור נכון. אבל כדי לבחור, צריך לדעת איך, וככל ומדובר במשהו כמו ביטוח רכב, לא הולכים על תחושת בטן, אלא על עובדות:

  1. וודאו שאתם מגובים על ידי חברה גדולה וחזקה עם תקציב, מימון וצוות גדול
  2. חפשו ותוודאו שיש סעיף ביטול השתתפות עצמית לנזקים, ועל איזה סכום הוא עומד
  3. בדקו האם יש הנחה שתוכלו לקבל, כמו למשל נהג זהיר, ללא היסטוריית תאונות, או נהגים שנוהגים מעט יחסית
  4. תשאלו מה הפרטים המלאים של השירות שמגיע לכם במקרה של תאונת דרכים – מי מטפל בכם בזמן אמת, ואיך
  5. תשאלו האם במקרה שהרכב הלך, מה שנקרא "טוטל לוסט", אתם מקבלים רכב חילופי, כי זה חשוב מאוד!

איזה ביטוחים יש בעצם?

ביטוח חובה זה לא עניין של בחירה, אלא, כפי שהשם מרמז, עניין של חובה. אז אתם חייבים להתחיל את הבדיקה בבירור על ביטוח החובה. חברה רצינית תציע לכם חבילות של ביטוח חובה לצד ביטוח צד ג’, או, כמובן, הביטוח הטוב ביותר – ביטוח מקיף. ביטוח חובה בעצם מכסה כל הוצאה על נזק שנגרם להולכי רגל, נוסעים או כמובן לכם, במקרה של נזקי גוף בתאונה. לכן הוא חובה.

כל השאר מכסים הוצאות שונות, כאשר המקיף כשמו כן הוא – ביטוח הרכב המקיף ביותר. ביטוח רכב מקיף כולל בתוכו כיסוי של הוצאות התיקון של הרכב, לדוגמא, ואפיל פיצוי במקרה של גניבה, דבר לא נפוץ מאוד, אף תופעה שעדיין מתרחשת, באזורים שונים בישראל יותר מאשר באחרים. ביטוח צד ג’ מכסה בעצם נזקים לרכבים אחרים או לרכוש אשר נפגע כתוצאה מתאונה, דבר חשוב מאוד.

אנשים לעיתים מתמהמהים בבחירה ושוקלים לעשות רק את ביטוח החובה. הצעד הזה הוא מסוכן במיוחד, שכן הדבר האחרון שאתם רוצים במקרה של תאונה זה לגלות שגם עברתם תאונה, גם פגעתם במישהו (אבל לפחות הוא מכוסה בביטוח חובה), וגם שאתם נכנסים לחובות עתק על נזק לרכוש צד ג’, ואולי, שגם הלך האוטו.

דילוג לתוכן