ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

איך בוחרים חברת סיעוד בצורה חכמה?

אוקטובר 4, 2022

לאחר שכבר הגענו להחלטה הלא קלה להכיר בכך שההורים או הסבים שלנו צריכים עזרה בלקיים פעולות יומיומיות פשוטות, הגיע הרגע להוציא את זה לפועל ולשכור מטפל או מטפלת סיעודיים שידאגו לרווחתם. אך איפה בכלל מתחילים? הצעד הראשון הוא לפנות למי שבאמת מבין את הצורך שלנו לדאוג ליקרים לנו – חברת סיעוד.

 

מה היא חברת סיעוד ומה היא עושה?
חברת סיעוד היא גורם משמעותי ביותר בתהליך בחירת המטפל לבן המשפחה שלנו. במיוחד כאשר מדובר בפעם הראשונה, יש המון חששות ושאלות שעולות כאשר מתחילים לברר על התהליך. אפשר להרגיע את הפחדים האלה בכך שפונים לחברת סיעוד, אשר להם יש מאגר רחב של מטפלים ומטפלות מקצועיים בעלי ניסיון שהם יוכלו להציע לנו. כל שאלה שיכולה לצוץ במהלך התהליך, החל מ"מה זה כולל?" ועד "האם אנחנו בכלל צריכים את זה?", תהיו בטוחים שחברת סיעוד מקצועית ואיכותית תענה לכם על השאלות בצורה המפורטת והנרחבת ביותר כדי שתקבלו את כל המידע ותוכלו להחליט החלטות נכונות למשפחה שלכם. בזכות המאגר הרחב שיש לחברת סיעוד, תוכלו לפרט על כל הצרכים שלכם ושל בן המשפחה שייעזר במטפלת סיעודית, בין אם הוא צריך עזרה בפעולות יומיומיות כמו אכילה או לבישת בגדים, או אם מדובר רק בניקיונות וקניית מצרכים בסופר. לפי אותם צרכים שתתארו, חברת הסיעוד תדע להתאים לכם את המטפלת או המטפל הטובים ביותר לצרכים שלכם וללו"ז שלכם. כמובן שלבסוף הבחירה תלויה רק בכם מתוך העובדה כי המטפלת נכנסת לחייכם ונהיית סוג של משפחה. חברת הסיעוד תציע לכם את הבחירות המתאימות ביותר לדעת המומחים, אבל זכות הבחירה במי ידאג לבן המשפחה שלכם בהחלט שמורה רק לכם.

 

אז איך לבחור חברת סיעוד?
בסיס המצע של כל חברת סיעוד הוא פחות או יותר אותו הדבר. אך לפני שבוחרים לאיזה חברת סיעוד לפנות צריך להבין מה הכי חשוב לנו כמשפחה ויותר מכך – מה הכי חשוב לבן המשפחה שייעזר במטפל. המעבר בין עצמאות מוחלטת לעזרה בפעולות פשוטות הוא לא פשוט בכלל, לא לגוף ולא לנפש, ולכן צריך קודם כל לבדוק מה הם הצרכים של בן המשפחה הקשיש ומה באמת ייקל עליו בהתמודדות עם התקופה הזו.
לאחר שמוודאים כי הוא מוכן להיעזר במטפל סיעודי ולאחר בירור הצרכים שלו, כלומר מה הפעולות שהוא צריך בהן, כמה זמינות הוא יצטרך מהמטפל ומה מרכיבי האישיות שלו שהוא יסתדר איתם, אפשר לפנות לבחירה בחברת סיעוד שתדע לספק לנו את זה בצורה הטובה ביותר, שעונה על כל הפרמטרים החשובים שחשובים לנו.

איזה פרמטרים עלינו לקחת בחשבון כאשר בוחרים חברת סיעוד?
יש כמה שאלות שאנחנו יכולים לשאול את עצמנו שיעזרו לנו לבחור חברת סיעוד:

  • מה חברת הסיעוד יכולה להציע לנו? אם יש להם מאגר רחב מספיק של מטפלים כך שלא נצטרך 'להתקע' בלי, והאם המגוון של המטפלים שכן קיים במאגר עונה לנו על הצרכים. צריך לוודא שחברת הסיעוד מציעה לנו כמה מטפלים שנוכל לבחור מתוכם את האחד שבן המשפחה שלנו הכי מתחבר לאופי שלהם, וכן שהוא זמין לנו על פי הצרכים שלנו. לכל מטפל יש זמינות שונה ולכן רצוי שיהיה מבחר מספיק רחב כדי שיהיה את האחד שיתאים לנו בול.
  • האם חברת הסיעוד עונה לנו על השאלות בצורה ברורה? כפי שכבר ציינו, התהליך כולו מלווה בהמון שאלות שצצות בכל שלב, ונרצה להסתמך על מומחים שירגיעו אותנו ויתנו לנו תשובות מפורטות, גם אם מדובר בשאלות קטנות או שוליות. ככל שנסמוך יותר על חברת הסיעוד ועל התשובות לשאלות שנקבל ממנה, ככה נוכל להיכנס לתהליך בביטחון וברוגע, ובהבנה שדואגים לבן המשפחה היקר לנו.
  • האם קיבלנו המלצות על חברת הסיעוד? תמיד מומלץ לעשות מחקר ולברר מידע מחברים שכבר עברו את התהליך, איזה שלא יהיה. בפנייה לחברים או מכרים נוכל לקבל מידע אובייקטיבי מחוויה של אנשים אחרים ולדעת אם זה משהו שיכול להתאים לנו גם.

 

לסיכום, חברת סיעוד יכולה להועיל מאוד בהפגת החששות שמלווים בהכנסת מטפל סיעודי למשפחה, בכך שיענו לנו על השאלות החשובות ויתאימו לנו את המטפל הנכון ביותר שיענה על הצרכים של בן המשפחה שייעזר בו, ולכן חשיבותה של בחירה נכונה בחברת סיעוד היא גבוהה ביותר.

דילוג לתוכן