ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

גמילה מאלכוהול – איך באמת עושים את זה?

נובמבר 15, 2022

אלכוהול הוא חלק בלתי נפרד מהחיים של רבים מאתנו, במיוחד אם מדובר על אנשים שמגיעים מתרבויות אחרות. למשל, באיטליה נהוג לשתות אלכוהול כמעט עם כל ארוחת צוהריים טובה. יחד עם זאת, חשוב להבין שיש הבדל משמעותי ביותר בין זה ובין אלכוהוליזם. כאשר מדברים על אלכוהוליזם מדברים על רמה אחרת לגמרי של שימוש באלכוהול. אנשים שהם אלכוהוליסטים יקומו בבוקר ולרוב הדבר הראשון שהם יעשו, יהיה לחשוב על כוס המשקה החריף הראשונה שהם יוכלו לשתות במהלך היום. בנוסף, אפילו אם הם יגיעו למצב כלכלי קשה רק כדי לקנות אלכוהול, זה לא יעצור אותם. לכן נשאלת השאלה: מה עושים במצב כזה? ואיך עושים לאדם שסובל מהבעיה הזאת? חשוב להבין שגמילה שנעשית מאלכוהול זהה לגמילה מחומרים אחרים. משמעות הדברים היא שאם אפשר לפנות אל מכון של גמילה מאלכוהול, כדאי יהיה לעשות זאת. זו הדרך הכי טובה ויעילה שיש לשפר את המצב ולהעניק לאותו אדם מכור את ההזדמנות להתנקות באמת.

 

איך לבחור מכון של גמילה מאלכוהול?

 

יש לכם חבר קרוב שסובל מאלכוהוליזם? או שאולי אחד מההורים שלכם מכור? אח שלכם שותה אלכוהול בצורה מופרזת? האמת היא, שזה לא משנה על איזה אדם בחייכם מדובר. מה שכן חשוב, זה לבחור עוד היום מכון לגמילה שנעשית מאלכוהול. גמילה מאלכוהול על ידי אנשי מקצוע מומחים ובצורה מסודרת זה כל מה שצריך כדי להבטיח שהתוצאה תהיה טובה. לכן נשאלת השאלה: כיצד נבחר מכון גמילה מוביל? יש לבדוק כמה שיותר נתונים, כמו למשל: מי אנשי המקצוע שמחכים במקום? מה הניסיון שלהם? איך עובדים הדברים במכון הגמילה מאלכוהול שאליו אתם פונים? חשוב לבדוק גם מה חושבים אנשים אחרים על המקום. האם אנשים אחרים שכבר נעזרו באותו מכון יצאו מרוצים? האם הם יכולים להעיד על כך שהתהליך באמת עבד ושאותו אדם מכור שהיה במקום באמת נגמל?

 

התמיכה מסביבה – מה התפקיד שלכם בכל התהליך?

 

אם אתם רוצים לעזור לאדם קרוב שסובל מאלכוהוליזם, טבעי שתחשבו גם על החלק שלכם בכל העניין. האם יש לכם אפשרות לעזור לו? והאם אתם צריכים לתמוך בו בדרך כלשהי? חשוב להבין שכאשר מדברים על גמילה מאלכוהול למעשה מדברים על עניין מורכב מאוד. לכן, חוץ מהרצון הטוב להיות שם עבור אותו אדם ולגרום לו להגיע אל מכון גמילה, אתם לא יכולים לעשות הרבה. עלול מאוד להיות שאותו אדם יראה בכם, בתחילת הדרך, את האויב. אתם אלה שגורמים לו לשנות את ההרגלים שלו ולכן אתם תהיו האובייקט השנוא. יחד עם זאת, עמוק בפנים אתם צריכים להיות רגועים ולדעת שאתם עושים עבור אותו אדם את הטוב ביותר. אתם מצילים את חייו בכך שאתם מובילים אותו אל מכון גמילה שבו יעזרו לו להשתקם.

דילוג לתוכן