ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

טיפוח בריא של דימוי גוף בגיל ההתבגרות: אימוץ תכונת קבלה עצמית

יולי 9, 2023

גיל ההתבגרות הוא שלב חשוב בחיי המתבגרים, מכיוון שפרק זמן זה מאופיין בשינויים פיזיים, רגשיים וחברתיים עמוקים. בתקופה קריטית זו, אנשים צעירים מתמודדים לעתים קרובות עם בעיות הקשורות לדימוי הגוף, שעלולות להשפיע באופן משמעותי על ההערכה העצמית, הבריאות הנפשית והרווחה הכללית שלהם.

הבנה והתייחסות למורכבות של דימוי גוף בגיל ההתבגרות חיונית לטיפוח תחושת עצמי חיובית ולקידום מערכת יחסים בריאה של צעירים עם גופם, ועם אימוץ תכונת קבלה עצמית, ניתן ליצור סביבה החוגגת את האינדיבידואליות ומעצימה את המתבגרים לפתח תחושת זהות חזקה ובטוחה.

השפעת החברה והתקשורת על דימוי גוף בגיל ההתבגרות

מתבגרים נחשפים היום לשפע מסרים חברתיים ותקשורתיים המייצרים אידיאליזציה של הגדרה מצומצמת של יופי, שמציגים ברוב המקרים רמת יופי לא מציאותית ובלתי ניתנת להשגה, שמנציחה את האמונה שלהיות רזה, עם מראה נטול דופי והתאמה לסוגי גוף ספציפיים היא המטרה הסופית.

הלחץ הבלתי פוסק להתאים יכול להוביל לתחושות של חוסר התאמה, הערכה עצמית נמוכה ואפילו התפתחות של התנהגויות לא בריאות כמו הפרעות אכילה או בעיות דימוי גוף בגיל ההתבגרות.

לחץ חברתי

לחץ חברתי משפיע באון משמעותי על עיצוב תפיסת דימוי הגוף, מכיוון שהרצון להשתלב ולהיות מקובלים על אחרים יכול ליצור לחץ עז להתאים לאידיאלים החברתיים של אטרקטיביות, ומתבגרים  עלולים למצוא את עצמם משווים את גופם לאלו של בני גילם באופן מתמיד, מה שעלול לעורר תחושות של ספק עצמי וחוסר ביטחון.

קידום דימוי גוף חיובי

קידום דימוי גוף חיובי בגיל ההתבגרות מצריך גישה רב-גונית המערבת הורים, מחנכים ואת החברה בכללותה, ומטרה זו ניתנת להשגה עם הקפדה על כמה שיטות טיפוח דימוי גוף בריא בקרב מתבגרים:

חינוך ומודעות. חשוב לעודד שיחות פתוחות על דימוי גוף, תוך שימת דגש על חשיבות האינדיבידואליות, וללמד מתבגרים לנתח באופן ביקורתי מסרים בתקשורת וברשתות החברתיות,  ולפסול תקני יופי לא מציאותיים.

הרגלים בריאים. יש להדגיש את החשיבות של אורח חיים מאוזן, תוך התמקדות בהזנת הגוף באמצעות פעילות גופנית סדירה, הרגלי אכילה מזינים ומנוחה מספקת, ולקדם את התפיסה שבריאות לא נקבעת רק על ידי המראה אלא גם על ידי רווחה כללית.

תמיכה רגשית. טיפוח סביבה תומכת בה מתבגרים מרגישים בטוחים להביע את רגשותיהם ולדון בדאגותיהם הקשורות לגוף. מומלץ לעודד אותם לבקש עזרה ממבוגרים או אנשי מקצוע מהימנים אם הם חווים מצוקה הקשורה לדימוי גופם.

כמה מילים לסיום

התמודדות עם המורכבות של דימוי גוף בגיל ההתבגרות עשוי להיות מאתגר, אך על ידי טיפוח תרבות של קבלה וחמלה עצמית, ניתן להעצים מתבגרים לפתח מערכת יחסים בריאה עם גופם.

לכן חשוב לחתור לקראת יצירת עולם שמעריך וחוגג את היופי שבמגוון סגנונות מראה חיצוני, ומעצים את המתבגרים לאמץ את גופם ולטפח תחושת ערך עצמי חיובית.

דילוג לתוכן