ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

טיפול בבית בדמנציה – זה קיים, וזה עוזר

מרץ 31, 2022

יש חיה כזו שנקראת טיפול בבית בדמנציה, והאמת היא שזו מתנה מופלאה למי שיכול לקבל אותה. נכון, דמנציה יכולה להיות מחלה קשה, או תופעה קשה, שמחרבת חיים שלמים. אך בו בעת יש לזכור שהחיים עדיין קיימים שם, וככל שמערך התמיכה הדוק ואישי יותר, כך קל להם יותר.

במאמר קצר זה ניגע בכמה מהדברים החשובים שיכולים להיות מכריעים בבחירת המהלכים שלכם לתמיכה וליווי של חולה דמנציה, לרוב בן משפחה קרוב שהמפגש עם הדמנציה שלו מטלטל לא רק אותו, אלא את כל בני המשפחה. אם אתם קוראים מאמר זה, אתם בוודאי כבר עם המפגש הראשוני עם הבעיה, או אולי בשלב מתקדם יותר, בו כבר אין הרבה במה להיאחז. אנו כאן כדי להגיד לכם שחשוב לעשות כמיטב יכולתנו, ולו בשביל התחושה שעשינו את הטוב ביותר, עם לב פתוח ואוהב.

למה טיפול בבית בדמנציה?

מנקודת מבטו המעורפלת של החולה, הרי שקבלת טיפול בית בדמנציה מציע יתרונות רבים, חלקם הוא לא יכול להבין, עובדה שלא גורעת מחשיבותן. שתי דוגמאות ליתרונות חיוניים הן:

  • חשיפה מופחתת לחיידקים ווירוסים – שהות בבית החולים היא מסוכנת, אפילו לאנשים בריאים. אנשים עם דמנציה סופנית נמצאים לרוב במצב של מערכת חיסונית כושלת, והם רגישים הרבה יותר למפגש עם פתוגנים מחוללי מחלות. בבית הם בטוחים יותר, וחשופים לפחות סיכונים.
  • חשיפה מופחתת לזרים – בבית החולים יש הרבה עובדים, הרבה מבקרים, הרבה חולים, הרבה המולה. המפגש עם זרים במצב בו האדם מנסה להבין היכן הוא נמצא ומה קורה סביבו עלול ליצור עקה חריפה, מה שאפשר להימנע ממנו לחלוטין בשהות בבית.

טיפול בבית – זה עוזר לכולם

דמנציה היא לא מחלה שאפשר לפתור. זו לא שפעת עונתית, ואפילו לא סרטן, שאותו עוד לעיתים אפשר לסלק. הנטל הרגשי, לעיתים הפיסי, וגם הכלכלי שמצב זה יוצר על בני המשפחה כולם הוא גדול, והמתח שנוצר עלול להצטבר. אין זו תופעה משונה כאשר בני משפחה של חולה דמנציה מתחילים גם הם לסבול מתופעות כרוניות גופניות שונות, וזאת לרוב על רקע הדחקה של הקושי הרגשי בהתמודדות עם המצב, והצטברות עקה ודחק סביב המצב.

טיפול בבית בדמנציה מאפשר לסובל מהמחלה לפגוש סביבה מוכרת, בטוחה וידועה. מצב זה יכול להקל, בין היתר, על ההתמודדות עם אובדן האוריינטציה הנפוץ בדמנציה. בנוסף, השהות בבית מקלה גם על האספקט הרגשי, שכן מצבי הבהירות שהם חווים מקבלים צבע נעים יותר, מוכר יותר, בטוח יותר, במקום התעוררות לבהירות במקום שהם בקושי מזהים.

לכם, בני המשפחה, זה יכול לאפשר התמודדות אמיצה יותר עם המצב, תוך הזדמנות לעבד את הרגשות, לעבור דרך התופעות, ולדעת שאתם עושים כמיטב יכולתכם, באהבה, תוך קבלת תמיכה וליווי של שרן רפואה עד הבית.

דילוג לתוכן