ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

כיצד לבחור מזון בריא לחתולים – לפנק בבריאות

ספטמבר 6, 2023

בעולם מוצף בגימיקים שיווקיים ומגוון של אפשרויות מזון, בחירת סוג ההזנה הנכון עבור החתולים המקסימים שלנו יכולה להיות משימה לא פשוטה. התזונה ממלאת תפקיד מרכזי ברווחתם הכללית של החתולים, ומשפיעה על כל דבר החל מהפרווה הנעימה ועד ולראייה שלהם ולרמות האנרגיה ואריכות החיים. אנחנו יודעים שקשה לבחור ולכן אנחנו כאן כדי לסייע לכם לקבל החלטה מושכלת כיצד לבחור אוכל בריא לחתולים ומדוע מזונות מסוימים יכולים להועיל עבורם ולשפר את איכות החיים שלהם.

חשיבות החלבון בבחירת מזון בריא לחתולים

חתולים הם טורפים. עד כמה שהם מתוקים ומתכרבלים, הם ברמה הבסיסית טורפים. זה אומר שהם צריכים תזונה עשירה בחלבון כדי להתפתח לחיים בריאים. חלבון תומך בצמיחת השריר, מתקן רקמות ומספק לחתולים את חומצות האמינו החיוניות להן הם זקוקים. חשוב אם כן לבחור במקור מזון שמפרט חלבון באיכות גבוהה, כמו עוף, סלמון או הודו, כמרכיב הראשון שלו.

שומנים וחומצות שומן עושים טוב לחתולים

בעוד שהמילה שומנים אולי עשויה לגרום לכם לתהות, חשוב שתדעו ששומנים הם חשובים לבריאות החתולים. השומנים מספקים את הצורה המרוכזת ביותר של האנרגיה וחיוניים למבנה התא ולתפקודו. חומצות שומן אומגה 3 ואומגה 6, במיוחד, הן חיוניות לשמירה על עור בריא. לפיכך, רצוי לבחור מזון לחתולים הכולל את השומנים המועילים הללו.

גם חתולים זקוקים לפחמימות ולסיבים

למרות שלחתולים אין דרישה תזונתית לפחמימות, כמות מסוימת יכולה להועיל לבריאות מערכת העיכול, במיוחד לחתולים שהם חתולי בית. סיבים יכולים לסייע בהעברת כדורי שיער דרך מערכת העיכול ויכולים לעזור לווסת את רמת הסוכר בדם. עם זאת, המפתח הוא מתינות. עודף פחמימות יכול להוביל להשמנה.

למה חשוב לשלב גם מזון רטוב

חתולים לא אוהבים לשתות הרבה, מה שעלול לפעמים להוביל לבעיות בדרכי השתן. תזונה מאוזנת צריכה לכלול גם מזון יבש וגם מזון רטוב. המזון הרטוב מסייע לחתול ומבטיח שהחתול יקבל מספיק לחות לגוף. מעבר לכך, למזון רטוב יש גם אפקט פינוק משל עצמו כאשר חתולים מרגישים שהמזון הרטוב הוא ממש פרס לעומת המזון היבש כי הוא כולל לעיתים בתוכו מזונות המתאימים לטורפים הטבעיים שהם.

קראו את התווית ושאלו את כל השאלות

קראו תמיד את המידע התזונתי על אריזת המזון לחתולים. חפשו את האישורים המבטיחים שהמזון עומד בדרישות המינימליות התזונתיות. שימו לב לכל חומר משמר, צבע או טעם מלאכותי, מכיוון שהם מיותרים ועלולים להזיק. תזונת החתול שלכם צריכה להיות לא פחות חשובה מהתזונה שלכם, כפי שאתם בוחנים כל מזון שנכנס אליכם לפה, כך עשו גם עם המזון של חיות המחמד שלכם. אוכל בריא לחתולים יתרום לרווחת חיי החתולים, ויעניק להם בריאות, שמחה חיים ואנרגיה לשנים ארוכות וטובות. הוקרת התודה שלהם והפינוק היומיומי של החיה המופלאה הזאת בחיינו, שווה הכל.

 

 

 

דילוג לתוכן