ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

למה חשוב לדעת על ריבית משכנתא ממוצעת בישראל

יוני 21, 2023

אם אתם עומדים לפני רכישת דירה זה רק הגיוני וטבעי שתרצו לבדוק על ריבית המשכנתא, אלא אם כן אתם עומדים לרכוש את הדירה ללא לקיחת משכנתא. יחד עם זאת, רוב האנשים המבקשים לרכוש דירה בישראל זקוקים למשכנתא ולכן המידע הזה מאד חשוב עבורם.

החל מיוני 2023, שיעורי המשכנתא בישראל, כמו בכל מדינה, משתנים בהתאם למספר גורמים. גורמים אלו כוללים את סוג ההלוואה, תקופת ההלוואה ואמינות האשראי של הלווה. כמו כן, חשוב להבין כי שיעורי המשכנתא משתנים בתגובה למגמות כלכליות רחבות יותר ולמדיניות הבנק המרכזי של ישראל. על מנת שבאמת תהיו בטוחים לגבי ריבית המשכנתא, הנה כמה פרמטרים חשובים שכדאי לדעת.

ריבית משכנתא ממוצעת – קצת היסטוריה

היסטורית, שיעורי המשכנתא בישראל היו נמוכים יחסית בהשוואה למדינות אחרות. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הרשות הסטטיסטית של המדינה, מספקת נתונים המראים כי שיעורי המשכנתא נעו בעיקר בין 2% ל-4% בעשור האחרון.

סביבת ריבית נמוכה זו נבעה בחלקה ממדיניות בנק ישראל. הבנק ביקש להמריץ את הצמיחה הכלכלית ולנהל את האינפלציה על ידי שמירה על ריביות נמוכות. סביבה זו בתעריף נמוך סייעה להגביר את שוק הנדל"ן, והובילה לעליית מחירי הדירות ברחבי הארץ.

נכון ליוני 2023, ריבית המשכנתא הממוצעת בישראל עומדת על כ-3.2%. למשכנתאות בריבית קבועה, שהן משכנתאות שבהן הריבית נשארת זהה לאורך כל חיי ההלוואה, בדרך כלל השעור גבוה יותר ממשכנתאות בריבית להן ריביות המשתנות לאורך זמן.

למדיניות בנק ישראל יש השפעה רבה על תעריפים אלו. אם הבנק המרכזי יעלה את הריבית שלו, לבנקים המסחריים יהיה יקר יותר לתת הלוואות, מה שיכול לגרום לבנקים האלה להעלות את שיעורי ההלוואות באופן כללי, כולל ריבית המשכנתא.

מה מצפה לנו בעתיד?

את עתידה של ריבית משכנתא ממוצעת בישראל, כמו בכל מדינה, קשה לחזות בוודאות. זה יהיה תלוי במידה רבה בבריאות הכלכלה ובתחזית האינפלציה.

בנק ישראל הצביע על נכונות להעלות ריבית במידת הצורך כדי לשלוט באינפלציה, כך שאם הלחצים האינפלציוניים יגדלו, הריבית על המשכנתאות עשויה להופיע. מצד שני, אם הכלכלה תאט או אם יש סימנים לדפלציה, הבנק יכול לבחור להוריד את הריבית כדי לעורר את הפעילות הכלכלית.

עבור בעלי בתים או משקיעים פוטנציאליים בישראל, הבנת הריבית על המשכנתא היא המפתח לקבלת החלטות פיננסיות מושכלות. בעוד שריבית המשכנתא הממוצעת בישראל נעה כיום סביב 3.2%, חשוב להכיר בכך שמגוון גורמים, החל מהיסטוריית אשראי אישית ועד למגמות כלכליות לאומיות, עלולים לגרום לתנודות בשיעור זה.

כמו בכל החלטה פיננסית גדולה, זה תמיד חכם לפנות לייעוץ אל איש מקצוע מוסמך. בעזרת תכנון קפדני והבנה מעמיקה של המצב הכלכלי הנוכחי בישראל, תוכלו למצב את עצמכם בנקודה המתאימה על ידי בחינת כל הפרמטרים ולעבור את תהליך המשכנתא בצורה יעילה ובליווי המתאים.

דילוג לתוכן