ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

מהם כאבי אישיאס ואיך אפשר לטפל בהם? כל המידע כאן!

ינואר 31, 2023

אם ניסיתם להבין מה מקורם של הכאבים שאתם חווים באזור האגן או הגב התחתון, ונתקלתם במונח כאבי אישיאס, אל דאגה. אנחנו כאן כדי לתת לכם את כל המידע בנושא כדי שתוכלו להבין לעומק האם זה סוג הכאבים ממנו אתם סובלים ומהן דרכי הטיפול המתאימות.

הדבר הראשון שכדאי לדעת על כאבי אישיאס

נתחיל עם עובדה שכדאי להכיר. כאבי אישיאס הוא בכלל לא השם המדויק לתופעה אלא מדובר על מצב רפואי בשם סיאטיקה. לשם הנוחות נשתמש מעתה במונח השגור בפי ישראלים רבים והוא כאבי אישיאס.

כאבים אלו בחלקו התחתון של הגב ובאגן עשויים להיות הרבה יותר מלא נעימים, אלא ממש מגבילים כך שהם פוגעים בתפקוד היום יומי שלנו בפעולות כמו ישיבה, קימה, הליכה, התכופפות ועוד. למרות שרבים נוטים לחשוב שאין כל פתרון למצב הזה, דעו כי ניתן בהחלט לטפל בו ולהקל על הכאבים באופן משמעותי.

מה גורם לגוף לפתח כאבי אישיאס?

אם אתם עוסקים בהרמת משקלים כבדים, אתם נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול מכאבי אישיאס, והדבר ירגיש לכם כמעין כאב פתאומי או כתחושת כאב מתגברת. המקור לכאבי אלו הוא לחץ שמופעל על עצב באזור הגב התחתון והאגן. לחץ כזה יכול להיגרם מסיבות שונות כשהעיקרית ביניהן היא פריצת דיסק. גורמים ארים יכולים להיות שינויים במבנה האזור במהלך ההיריון אצל נשים או בעקבות מאמצים אחרים.

המאפיינים של כאבי אישיאס

יש מספר מאפיינים מרכזיים שכדאי להכיר כשמדובר על כאבי אישיאס:

  • ייתכנו גם תופעות לוואי נוספות שיתלוו לכאבים כמו נימול ברגליים, קושי בהליכה, חולשה ברגליים וכדומה.
  • על פי הערכות סטטיסטיות, כאבי אישיאס הם תופעה נפוצה המופיעה אצל 8 אחוזים מהאוכלוסייה כולה, ובעיקר בקרב נשים, ספורטאים ומרימי משאות.
  • לאבחון כאבי אישיאס יש מבחן פשוט שנקרא מבחן יישור הרגל והוא מסייע להבין את מקום הפגיעה הגורמת לכאב.

כיצד ניתן לטפל בכאבי אישיאס?

אחת השיטות הטובות ביותר לטיפול בכאבים מסוג סיאטיקה היא בעזרת טיפול כירופרקטי. טיפול כזה נועד להתיר את המתח הלוחץ על חוט השדרה, כך שהלחץ שמופעל על העצב יופחת, וכך תושג הקלה בכאב. במסגרת הטיפול הכירופרקט מפעיל כוח ממקוד ועדין על נקודות שונות באזור כך שישתחרר אותו לחץ, והוא מבצע זאת בצורה שאינה פולשנית או כואבת.

ישנן עוד תרומות של הטיפול הכירופרקטי מלבד ההקלה בכאבים ואלה עשויות להיות שיפור היציבה, שיפור זרימת הדם ומדדי לחץ הדם, וכן התייעלות מערכת החיסון והעיכול.

מדוע טיפול כירופרקטי אינו מספיק לטיפול בכאבי אישיאס?

נכון שהטיפול מקל על הכאבים אך חשוב גם להביא למצב שבו נוכל למנוע אותם מלכתחילה. לכן, במקביל לטיפולים הכירופרקטיים, חשוב לשלב שינויים ושיפורים באורח החיים שלנו כמו תרגול תנועה נכונה, שיפור תנוחת השינה, מינון וטיפול בלחץ נפשי וחרדה, ועוד.

דילוג לתוכן