ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

מה נשים באמת צריכות לדעת על גוש בשד?

ספטמבר 13, 2022

בשנים האחרונות מדברים על זה הרבה יותר, אך בפועל, לא כל הנשים יודעות מה באמת צריך לעשות מבחינת שמירה על בריאות האישה. יש לא מעט מחלות שנשים חשופות אליהן הרבה יותר מגברים, וגם להפך, כך שברור מדוע כל אישה צריכה לדעת כמה דברים על גופה. אחת מהתופעות שעלולות להדיר שינה מעיני כל אישה, היא תופעה שבה היא מרגישה גוש בשד. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין שלא כל גוש שאישה מרגישה בשד מעיד על סרטן במצב כזה. ההפך הוא הנכון. מה שכן חשוב להפנים, זה שגילוי מוקדם באמת מציל חיים. לכן, אם גם את הרגשת משהו שאת לא לגמרי יודעים איך להגדיר אותו, עכשיו זה הרגע הנכון לפנות אל כירורג שד מומלץ.

 

למה חשוב להיבדק במקרים שבהם יש גוש בשד?

 

עוד לפני שנדבר על השאלה איך לבחור כירורג שד מומלץ, חשוב גם להבין את דחיפות הבדיקה. גוש בשד זה לא מסוג אותם הדברים שאפשר להזניח או להגיד עליהם שכבר נבדוק אותם בעתיד. למעשה, במקרים שבהם נשים מרגישות גוש כזה או אחר בשד, חשוב מאוד לבדוק את העניין כמה שיותר מהר. בהחלט יכול להיות שכבר בבדיקה ראשונה שיבצע הרופא יתברר שזה כלל לא גוש ושאין סיבה לחשוש. יחד עם זאת, הסטטיסטיקה מוכיחה שלא תמיד זה המצב. יש גם הרבה מאוד מקרים שבהם גוש בשד אכן מעיד על גידול סרטני ולכן חשוב מאוד לבדוק את הדברים כמה שיותר מהר. ברוב המקרים, במידה וגם הרופא ירגיש את הגוש, הוא ישלח את האישה לעבור עוד מספר בדיקות. הסיבה לכך ברורה, שכן בכל בדיקה כזו ניתן יהיה לקבל עוד ועוד פרטים אודות המצב. חשוב להבין שזה לא במקרה שהיום עוד ועוד נשים נבדקות, שכן היום זה כבר ברור הגילוי המוקדם משנה את יכולת ההתמודדות עם המחלה.

 

החשיבות של בחירת כירורג שד מוביל

 

אין ספק שלגלות גוש בגודל כזה או אחר בשד זה מלחיץ. אומנם, כפי שראינו לעיל, יש מקרים שבהם מהר מאוד החשש נעלם, אך לא תמיד זה המצב. בנוסף, המצב הגרוע ביותר הוא מצב שבו אכן יש בעיה, אך הרופא לא מגלה ולא מאתר אותה בזמן. לכן חשוב מאוד לא רק להיבדק, אלא גם לפנות אל כירורג שד כמה שיותר מומלץ. בצורה כזאת אפשר להיות בטוחים שהוא בודק וגם ממליץ על הטיפול הנכון. מה שכן, כבר בבדיקה ראשונה שכל אישה תעשה אונליין, היא תגלה שיש היום לא מעט כירורגים בתחום הזה. לכן טבעי שלא יהיה קל לבחור את איש המקצוע המתאים. זו בדיוק הסיבה שבגללה רצוי יהיה לקרוא כמה שיותר המלצות, שכן המלצות יכולות לעזור לבחור את הרופאים הכי טובים שיש.

דילוג לתוכן