ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

מידע שחשוב לדעת על שאיבת שומן

מאי 17, 2023

עם השנים כולנו חווים שינויים במראה החיצוני שלנו. אם כשהיינו צעירים הגוף היה מתוח והיה לנו קל להוריד במשקל, ככל שאנחנו מתבגרים אנחנו מתקשים יותר ויותר לשמוע על מראה רענן וצעיר. אחד מהתהליכים האסתטיים הנפוצים ביותר הוא תהליך של שאיבת שומן. אמנם גם גברים וגם נשים יכולות ליהנות מהיתרונות של שאיבת שומן, אבל אין ספק שנשים שעוברות גם הריונות ולידות יכולות ליהנות ממנו באופן משמעותי.

למה בעצם מבצעים שאיבת שומן?

נבצע שאיבת שומן כדי להיפטר מעודפי שומן בגוף שלא ירדו באמצעות ספורט או דיאטה. בדרך כלל מדובר באזורים בגוף שבאמת קשה להיפטר מהשומן בהם. האזורים הפופולריים לשאיבת שומן הם בטן, ישבן וירכיים, אבל אפשר לשאוב שומן מאזורים נוספים כמו צוואר, זרועות, סנטר ועוד. בדרך כלל שאיבת שומן תתאים למי שאינו במשקל עודף באופן קיצוני, אלא למי שרוצה באמת לדייק אזורים מסוימים בגוף. שאיבת שומן עודף בכמות גבוהה היא מסוכנת לבריאות, וישנם מקרים בהם ההיסטוריה הרפואית אינה מאפשרת את התהליך.

איך מתבצעת שאיבת שומן?

תהליך השאיבה מתבצע באמצעות שימוש בצינורית דקיקה לאזור שממנו יש לשאוב את השומן. באמצעות משאבה ייעודית, שואבים את השומן העודף מהאזור. עם השנים וההתפתחות בתחום הטיפולים האסתטיים הוסיפו אפשרויות טכנולוגיות שונות לשאיבת השומן הניתוח יכול להתבצע במספר אופנים. המנתח הספציפי ימליץ לרוב על השיטה בהתאם לניסיון שלו ולהתאמה למטופל.

כמה שומן שואבים בתהליך?

בדרך כלל כמות השומן שנהוג לשאוב נעה בין שניים לשלושה ליטרים, זה כמובן משתנה ממטופל למטופל בהתאם לצורך ולשיקול דעתו של המנתח.

מתי כדאי לבצע ניתוח לשאיבת שומן?

לרוב ההמלצה היא לקיים את הניתוח עד לגיל 40 וזאת משום שעד לגיל זה העור יותר אלסטי וגמיש ויכול לעבור שינויים מסוג זה בקלות. יחד עם זאת, גם מי שעובר את גיל 40 יכול לבצע את הניתוח בידיעה שהוא עלול להיוותר עם עור עודף או לבצע ניתוחי מתיחה שונים לעור.

כמה זמן נמשך ניתוח שאיבת שומן?

במידה והניתוח מתבצע באופן תקין לרוב משך הניתוח הוא בסביבות השעתיים כשזה תלוי כמובן במספר האזורים מהם שואבים את השומן. אם השאיבה היא עדינה ונקודתית יתכן ואפשר להשתמש בהרדמה מקומית אבל פעמים רבות יש צורך בהרדמה מלאה כאשר מדובר אזורים יותר נרחבים של הגוף.

האם כדאי לשלב ניתוחים נוספים?

פעמים רבות מטופלים שמתעניינים בניתוח לשאיבת שומן הם כאלה שעברו ירידה דרסטית במשקל ונותרו עם משקל עודף באזורים מסוימים. במקרה כאלה יתכן ויהיה צורך גם במתיחת בטן או ניתוחים אסתטיים נוספים כדי לקבל מראה יותר מתוח וצעיר. לעיתים לצד שאיבת השומן נשתמש בשומן להזרקה שלו באזורים אחרים בגוף שבהם דווקא חסר השומן, זהו הליך נוסף.

דילוג לתוכן