ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

מתי כדאי למסור רכב לגריטה – מדריך קל ופשוט

נובמבר 24, 2022

מי מאיתנו אינו מכיר את המונח "מגרש גרוטאות". אותו מגרש נידח שמתאר מקום שבו מכוניות וכלי רכב אחרים נלקחים להשלכה או מיחזור. הוא ממוקם בדרך כלל בסמוך לעיר, כך שהוא יכול לשמש כמקום השלכה חלופי לאנשים שאינם יכולים להרשות לעצמם להשליך את המכונית הישנה שלהם בצורה ידידותית יותר לסביבה.

המונח "מכונית גרוטאות" מתייחס לכל מכונית אשר נחשבה לבלתי שמישה על ידי בעליה, לרוב בשל גילה ומצבה המכני. המונח "גרט" מתייחס לאדם שמפרק מכוניות לצורך גרוטאות מתכת, ומשם מגיע אלינו המונח גריטת רכב.

מתי נכון למסור רכב לגריטה

התשובה לשאלה מתי לגרוט את הרכב שלך לא תמיד ברורה. זה תלוי במצב שלך ושל הרכב שלך.

אם אתה רוצה להיפטר ממכונית ישנה, אחד הדברים הראשונים שאתה צריך לעשות הוא לברר אם אתה יכול לגרוט אותה בעצמך. זו שאלה שאנשים רבים שואלים את עצמם כאשר יש להם מכונית ישנה יחסית, אשר די ברור כי ראתה כבר את ימיה הטובים יותר, אך משום מה הם פשוט לא יכולים להיפרד ממנה.

ואילו אם אתה נתון ללחץ כלכלי, אז זה הזמן אולי, להיפטר מהמכונית שלך. אפשר לנסות ולמכור או לגרוט, אבל בשני המקרים האפשרות הטובה ביותר תהיה להוציא ממנה כמה שיותר כסף.
במקרים מסויימים, גריטת הרכב תשיג מחיר טוב עבור המכונית הישנה שלך, אבל רק אם יש באפשרותכם להתנהל ללא רכב לפחות לפרק זמן מסוים.

כמה מקבלים על גריטת רכב

בישראל, ערך גריטה של מכונית מחושב על ידי הכפלת משקלה בקילוגרמים עם מחיר השוק של המתכת. המחיר מתכת משתנה בהתאם לסוג המתכת והיכן היא נרכשת.
ניתן לחשב משקל של מכונית על ידי הכפלת מספר הקילוגרמים בכל חלק.
ברוב המקרים, ברכבים פרטיים המחיר נע בין 3000 ל-3500 שח

חשוב לציין שלצד העסקה הכלכלית יש גם את הצד בטיחותי שבו רכבים ישנים ופחות בטיחותיים יורדים מהכבישים ומונעים תאונות, וכמן כן, מבחינת איכות הסביבה, גריטת רכבים עוזרת לנו לשמור על איכות הסביבה על ידי שימוש חוזר בחלקים או אפילו בחומרי הגלם מהם עשויים הרכבים.

מה עדיף, מכירת רכב לחלקים או גריטה?

כשזה מגיע למכירת הרכב הישן שלך, יש לך הרבה אפשרויות. אתה יכול למכור אותו באופן פרטי ולקבל עבורו מחיר טוב. לחלופין, אתה יכול להחליף אותו בסוכנות ולקבל מכונית חדשה בתמורה. אבל אם אתה רוצה לקבל את מירב הכסף עבור המכונית הישנה שלך, אז אתה צריך לשקול מכירת הרכב לפירוק עבור חברות רכב שקונות מכוניות משומשות.

חברות אלו יגיעו אליכם הביתה ויתנו לכם מזומן במקום עבור הרכב שלכם, בדרך כלל תוך 24 שעות מהרגע שהן מדברות אתכם לראשונה על קנייתו.
לעיתים המחיר שתקבלו גבוה או שווה ערך לגריטה אך השירות לרוב נוח בהרבה.

דילוג לתוכן