ההגדרות השתנו ונשמרו בהצלחה
צור קשר

שירותי רילוקיישן – הכי לא מותרות שיש

יולי 17, 2022

כשעושים רילוקיישן, יש הרבה מאוד עלויות. בחלק מהן ניתן לקצץ, אולם יש כאלה שדווקא ממש לא נכון לוותר עליהם. שירותי רילוקיישן הוא אחד מהדברים הללו. הנה כל הסיבות לכך

כשחן הכירה את אבנר, היה ברור לה שזו מערכת יחסים שיהיה קשה מאוד לתחזק. הם נפגשו בטיול בדרום אמריקה. היא ישראלית שסיימה תואר ראשון וגרה בפתח תקווה, והוא ישראלי לשעבר שעבר עם הוריו לגור בארצות הברית כשהיה בגיל 5. שניהם החליטו לתת לקשר סיכוי, כי אחרי הכל לא בכל יום מרגישים פרפרים בבטן. אחרי שנתיים של קשר בשלט רחוק, כאשר אחת לכמה חודשים הם נפגשים, חן החליטה לתת לקשר הזדמנות של ממש והודיעה להוריה ולכל החברים שהיא עושה רילוקיישן לקליבלנד, שם אבנר גר.

"ההורים שלי היו בהלם בשלב הראשוני. כולם היו בטוחים שדווקא אבנר הוא זה שיעשה רילוקיישן לישראל. בכל זאת, הוא מגיע ממשפחה ציונית, שירת בצבא ופעיל מאוד אקטיבי בכל מיני ארגונים למען ישראל. אחרי שהם הבינו שאני רצינית לגמרי, אבא שלי אמר שהוא מוכן לשתף פעולה בתנאי שאנחנו שוכרים שירותי רילוקיישן, כלומר חברה שמלווה את כל התהליך עד הנחיתה בארצות הברית וגם לאחר מכן. הסכמנו שזה מה שנעשה וככה קיבלתי את ברכתם למהלך".

חן הלכה יחד עם אביה לחברות המציעות שירותי רילוקיישן. שניהם הופתעו לגלות כמה הליכים בירוקרטים ולכמה פרטים יש לדאוג כדי שהרילוקיישן יעבור חלק. הנה כמה מהתובנות של חן לשאלה מדוע כדאי לשכור שירותי רילוקיישן:

  • טופסיאדה – רילוקיישן כולל הרבה מאוד טפסים ובירוקרטיה. כמי שעושה את זה בפעם הראשונה, מאוד קשה לדעת בדיוק את כל הפרטים הנדרשים. חברות שמתמחות בעניין מקלות מאוד את השלב הזה, דבר שחוסך הרבה מאוד עלויות מיותרות וגם הרבה מאוד זמן ועצבים.
  • הובלה – לאורך השנים צברתי הרבה מאוד ציוד והשאלה הייתה – איך אני מעבירה את מה שצריך יחד איתי? החברה ששכרנו את שירותיה דאגה לכל הפרטים האלו, ואפילו הביאה לי רשימה של דברים שכדאי לקחת יחד איתי, לעומת דברים שכדאי להשאיר ולרכוש מחדש בארצות הברית.
  • אנשי קשר – בישראל כולם מכירים את כולם, ולכן אם מישהו מחפש עבודה, תמיד יהיה מישהו שמוכן לעזור לו. כשמגיעים למדינה זרה, רשת הקשרים הזו בעצם נעלמת וצריך ליצור אותה מחדש. במסגרת שירותי רילוקיישן הפנו אותי למספר אנשי קשר שיכולים לסייע לי בקליטה לעבודה, להסביר לי היכן נמצא כל דבר ובקיצור – להפוך את הנחיתה של לרכה במיוחד.

אחרי שהכל היה ארוז, ההתרגשות הייתה גדולה והידיעה שהיא צפויה להשאיר את משפחתה מאחור הכתה במלוא העוצמה. "הקושי המרכזי הוא להתרחק מהמשפחה, אבל אני מאוד מקווה שהם יבואו לבקר הרבה ואולי אפילו ישארו יחד איתנו".

דילוג לתוכן